תחל שנה

מספר עניינים שהצטברו על שולחני. אף מילה על רגשות כמו אהבה או קינאה. בטח לא דברים ברמה של ילד בשנות-העשרה שחווה אהבה נכזבת או סתם לא מסוגל להתמודד עם העובדה שמה שהיה בעבר לא יחזור.
החודש האחרון היה בסימן הפסטיבלים של סיכום השנה בכל תחום, אבל אני באופן טבעי התעניינתי בעיקר במה שקורה במוסיקה. לא התחברתי בכלל לכל מה שהיה במגזינים והחנויות השונות. לא נפלתי מסופיאן, אנטוני וקלאפ יור הנדס ולכן אשאר תמיד מוקצה מחמת מיאוס או משהו כזה. אבל יש גם דברים חיוביים, כמו אתר המוסיקה הכי טוב שאני מכיר – השרת העיוור. סיכום השנה שלהם מגיע בצורת פרוייקט שקורה כבר כמה שנים: הגיבור הלא-מושר. המשתתפים כותבים ביקורת/המלצה על האלבום שלדעתם לא זכה לכבוד שהיה ראוי לו השנה, וזה תמיד מעניין לשמוע על דברים לא מוכרים. השרת גם מצ'פר השבוע עם השלישי בסדרת פולארויד, אוספי האינדי שמתפרסמים במסגרת המגזין העיוור שיוצא אחת לחודשיים בערך. בסיכום השנה שלי היה שיר ששמעתי לראשונה באחד האוספים הקודמים, וגם באוסף החדש גיליתי כמה קטעים מצויינים, כמו למשל השיר של Squid וגם השיר הניל-יאנגי של קרייזי בון שרק השנייה הבנתי שזה הכינוי של יותם שכטר. הפעם אני גם מכיר שניים מהשירים: יורגנסון והתפוחים. חוץ מזה יש תוספת לפולארויד החדש בצורת "טריפ" שכולל את כל שירי האוסף במיקס שעשה בני המכונה מורפלקסיס, וזו בהחלט דרך שונה ומיוחדת להתוודע לכל המוסיקה החדשה שמתחבאת שם. חוץ מהגיבור הלא-מושר ופולארויד, יש תוספת חדשה לפורומים של השרת – מלחמת השחרור. בהתחלה זה היה פורום להחלפה ומסירה של דיסקים, תקליטים וקלטות, ואח"כ הפך להיות לפורום שבו אפשר רק למסור (ומי שרוצה יכול לתת משהו בתמורה). רעיון מגניב, ביצוע מגניב ויש להם עוד כאלה מין יוזמות, אז כדאי לכם לקפוץ. חוץ מזה, הפרסום בשרת עובד: אחרי שפורסם ב"עונג" שאני מחלק לאחד המאזינים דיסק חינם, נרשם מספר ההורדות הגדול ביותר של תכנית של הקונכייה (קצת מעל 40).
בהשראת ההופעה האחרונה ובעקבות הרצון להתחדש, יצרה סנדי גירסה חדשה של האתר של אינפקציה ואתם מוזמנים להתרשם.
אגב אינפקציה, כבר המלצתי כאן בעבר על אטליז שהיא הלהקה האחרת של גיא בן-שטרית ועמרי הנגבי מאינפקציה (וגם עמית מנגן בה). אחרי הפסקה ארוכה וצירופה של סולנית חדשה (השלישית) בשם לי טריפון הלהקה חוזרת להופיע בבארבי בכפ"ס ב-28 בחודש זה. באתר הזה של החברה שבה עובד בן-שטרית, אפשר לשמוע דוגמית מההקלטות של אטליז באחד הקליפים.
אגב אטליז, עמית ארז הולך להוציא בקרוב חדש שזה משהו משמח מאוד ומבטיח מאוד. יש פה עליית מדרגה מבחינת הפקה מוסיקלית ואיכות ההקלטה, ואני חושב שעם קצת יחסי ציבור, ה- הזה עוד עלול, "חלילה", להצליח. הבה נחזיק אצבעות.
אגב ה-EP החדש של עמית ארז… הערב יושמע בקונכייה שיר מהדיסק הזה אז אם אתם רוצים לדעת על מה אני מדבר – זאת ההזדמנות שלכם. חוץ מזה, יהיה מיני-סיכום של השנה החולפת ויושמעו שירים מהפולארויד החדש, כמו גם טעימה מהאלבום השני שאולי יצא מתישהו לבחורה המקסימה והכ"כ מוכשרת הזאת: Nellie Mckay
ובלי קשר לכלום, נתקלתי לאחרונה בספר שכתבו בסוף האייטיז החבר'ה האלה שבין שלל הכינויים שלהם ידועים בד"כ כ-KLF. הספר הזה מתיימר (לא לגמרי ברצינות, ואולי כן?) להיות המדריך האולטימטיבי ליצירת סינגל שיגיע למקום הראשון במצעד הבריטי. הספר נכתב אחרי שהם הגיעו למקום הראשון עם "Doctorin' the Tardis" תחת השם The Timelords (שלוש התייחסויות ל"דוקטור הו" וזה לא במקרה). קראתי קצת מההתחלה וזה משעשע ושנון, מה גם שיש שם אשכרה אחריות שאם תבצעו את כל מה שכתוב ולא תגיעו למקום הראשון, יוחזר כספכם. על הספר תקראו כאן ואת הספר עצמו קבלו כאן.
והנה רימיקס לאחד הלהיטים הגדולים של ברי סחרוף, שהופיע על גבי סינגל שנמכר ב-17 ₪ ב-1998 ונעשה ע"י טל מטמור (אגב אינפקציה) ואלידע רמון. שיהיה לכם בכיף.


Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *