מיקסטייפ אורח: מיוזיקל!

= מיקסטייפ חדש כל שבוע, מוסיקה משובחת, עורכים מתחלפים. ומה עם האוסף שלכם?
= האוסף האולטימטיבי (כל המיקסטייפים של הבלוגספירה הישראלית במקום אחד)
חברים וחברות, שבוע טוב. אסף מהבלוג 40 אחוזי הנכות שלי הכין למעננו מיקסטייפ שכולו מיוזיקל אחד גדול, וזה רעיון פשוט נפלא בעיניי. וקשה לי להתעלם מתזמון המופלא שבו האוסף הזה מתפרסם: הערב מתחתנת ידידה קרובה שלי, קורין, שהיא מעריצה גדולה של מחזות זמר בכל הזמנים (אבל לא עושים כל כך הרבה בשנים האחרונות אז באופן טבעי הישנים זוכים למשקל יותר רציני). אני מקווה שיום אחד היא תמצא קצת זמן כדי לשבת ולכתוב קצת לבלוג, אבל בינתיים יש אנשים שפשוט קמים ועושים מעשה. או מתיישבים ועורכים מיקסטייפ. וגם כותבים עליו כמה מלים. והוא גם הכין את הקולאז' החמוד שמופיע פה. בקיצור, מה צריך יותר כדי לפתוח את השבוע הזה (לא יודע מה אתכם, אבל הכל אצלי הזוי כרגע). בכל מקרה, רשות הדיבור והבידור לאסף. תודה לך, טוס לשלום ותעשה חיים. ואולי יום אחד, אחד (או אחת) מכם יקח אותי איתו. לשם.

50 דקות, 57 מ"ב
{ להורדה }

יש! מצאתי את התירוץ המושלם לבנות את האוסף הזה – האירוח בקונכייה. תודתי לפרנק על פריקת המטען החורג. וברוכים הבאים למיקסטייפ המחזמרים – שירים מתוך מופעים וסרטים שונים בסדר שיוצר הגיון מוזיקלי ואפילו עלילתי, באופן מעוות במיוחד. יש הרבה ספוילרים אז קדימה, שתספיקו הכל~
1. Spring Awakening – Mama Who Bore Me
"האביב מתעורר" הוא מחזה אפל ומדכא שהפך למחזמר עם פסקול מסורס. זה די מבאס. אבל שיר הפתיחה הוא אחד הרגעים היפים בו- קצר וקולע לרוח הסיפור. וכל עוד אפשר למנוע הרס של העלילה המוצלחת ולהתרכז רק בשיר, זה מה שנעשה!
2. Rent – Rent
בלי להיות קורקטי פוליטית- רנט הוא מחזמר על איידס עם שירים טובים. שיר הנושא שממוקם בהתחלה צריך להיות אבטיפוס להרבה מחזות זמר אחרים, עם חופן אנרגיה וגיטרות.
3. The Last 5 Years – Moving Too Fast
סיפור אהבה ופרידה של ג'יימי וקאת'י לאורך החמש שנים האחרונות, אבל מנקודות זמן הפוכות. קאת'י שרה מהנקודה בה הם מפרקים את הנישואים ומשם הולכת אחורה עד להתאהבות הראשונית בו, וג'יימי מתחיל את הסיפור מהנקודה שבה הם נפגשו. אז יחד עם ההתאהבות וההצלחות הנוספות שלו בחיים, הוא מזמר על כמה שטוב לו שהכל מתקדם בקצב המהיר הזה.
4. The 25th Annual Putnam County Spelling Bee – Pandemonium
לגמרי, מחזמר על תחרות איות נשמע כמו אסון בהתחלה! אבל עם כל מונולוג של ילדון אאוטסיידר אחר שמשתתף בתחרות – זה מתגלה כהצלחה. בשיר החמוד הזה, המתמודדים מוחים על הרנדומליות של התחרות שבה מדי פעם מתמודד מסויים מקבל מילה פשוטה מדי לאיות. ושלפי זה, המנצח הוא לא בהכרח המאיית הטוב מכולם, אלא זה עם המזל הגדול יותר.
5. Grease – Hopelessly devoted to you
תכלס, אפשר להיות ציניים ולהגיד שזה ממש גיי (וזה גם לא שאפשר להכחיש, כן?) אבל זה עדיין לא הופך את השיר לפחות מעולה ממה שהוא. ובדקה ה2:24 אני די בטוח שכל לב תקין אמור להתכווץ.
6. Buffy the Vampire Slayer – The Parking Ticket
שיר הדו"ח חניה מתוך פרק המחזמר של באפי. אתנחתא קומית בתוך פרק מוצלח מבחינה קומית. את הפרק צריך לראות.
7. Who Framed Roger Rabbit – Why Don't You Do Right
כשג'סיקה ראביט שרה, אתם מקשיבים לה וזהו.
8. Chicago – Mister Cellophane
אדון צלופן הוא אותו בעל אוהב של רוקסי הפושעת העלובה והזוהרת, שלא היא ולא אף אחד אחר באמת רואים אותו. קטע נהדר ומרגש בסרט מוצלח.
9. The Phantom of the Opera – The Phantom of the Opera
מנופח ומגונדר ככל שלא יהיה המחזמר הזה, הדואט בין כריסטין והפנטום הוא עדיין שיר יפהפה, מתחילתו ועד סופו.
10. Tommy – Pinball Wizard
מאופרה לאופרת רוק, ועוד למוכרת ביותר כנראה- הסיפור על הנער העיוור-חירש-אילם טומי ווקר. שלמרות הסיפתח ההלן קלרי, הוא נהיה אשף פינבול ועוד הרבה יותר מזה. אלטון ג'ון אחראי על השירה וקורע את הפסנתר באופן שמשתלב מעולה עם הגיטרות המטורפות של הקטע.
11. Avenue Q – fine line
כשבתוך מחזמר שלאורכו אתה נחנק מצחוק צץ לו שיר שבובת יד שרה ומצליח לרגש אותך, מדובר באוצר. קייט-מאנסטר שמאוהבת בפרינסטון ומבולבלת מכל הסימנים השונים שהוא שולח לה, פוצחת בשיר מפתיע בכמה שהוא מרגש.
12. Little Shop of Horrors – The Meek Shall Inherit
חנות קטנה ומטריפה, כנראה המחזמר המבריק שנכתב אי פעם (אם מחשיבים את הסיום המקורי ולא המהונדס הוליוודית). השיר לקוח מנקודת האל חזור האמיתית של סימור, בו הוא נאבק בעצמו ולבסוף מחליט להמשיך ולטפח את הצמח הטורף בשביל העושר, הפרסום והבחורה האוהבת שזה יקנה לו. בשיר, הבנות מצטטות לו באירוניה מוחלטת ש"ענווים יירשו את הארץ" ויקבלו את כל אשר מגיע להם. והבחירה האחרונה שלו כמובן דואגת לזה. בגרסא ההוליוודית השיר הזה מקוצץ וכל העוקץ שלו נעדר מהמחזמר, אבל המקור הוא המוצלח יותר, והמוצלח יותר הוכנס לאוסף.
13. Wicked – No Good Deed
אלפבה, המכשפה הרעה מהמערב (שהוצגה לראשונה ב"הקוסם מארץ עוץ") היא דמות שקיבלה ספר ומחזמר שעוסק בה ובמסלול חייה. בנקודה הזו בסיפור שלה, היא תופסת ששום מעשה טוב שאותו היא תבחר לעשות יגרום לאנשים לשנות את דעתם עליה. לפיכך, היא שרה בקול מצמרר, שום מעשה טוב לא ייעשה עוד על ידה. ובארבע דקות מדהימות הטובה הפכה למרשעת.
14. The Producers – Springtime for Hitler
מחזמר בתוך מחזמר זה מגניב אש. מחזמר על היטלר בתוך מחזמר זה אפילו יותר מגניב אש. שיא השעשוע במחזמר המבריק של מל ברוקס. !Watch out Europe, we're going on tour
15. Deerhoof – whither the invisible
טוב נו, רימיתי.
דירהוף לא שייכים לשום מחזמר. אבל עובדה שכל פעם שהשיר הזה מתנגן אני מדמיין ילדה קטנה על במה חשוכה עם זרקור אומלל עליה, שרה נאמבר שקורע לי את הלב. שיר מדהים ולטעמי גם מחזמרי.
FIN
האזנה מעולה,
אסף~


Posted

in

by

Tags:

Comments

2 תגובות על “מיקסטייפ אורח: מיוזיקל!”

  1. […] היום, יומיים לפני נטישת הארץ לתקופה הקרובה, הורדתי מכה בקונכייה לקהל האינדי הישראלי ופיזרתי קצת איכות מחזמרית במיקסטייפ מושקע. […]

  2. תמונת פרופיל של רוני

    איזה אוסף מגניב.
    נהניתי מאוד.
    רק חבל שהאמנים שכתובים בפרטי הקובץ הם לא המבצעים המקוריים אלא שם המחזמר.
    אבל באמת ניחא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *