go ahead, sue me

צפיתי הרגע בפרק של סאות פארק ששודר בארה"ב ב-16 בנובמבר. לא יודע אם אתם יודעים מה זה סיינטולוגיה, אני שמעתי על זה מעט בעבר ואחד מחברי היה חבר באירגון לתקופה קצרה. אבל הפרק הזה כ"כ גאוני, ויורד על הדבר הזה כ"כ חזק, שאני מפציר בכם – צפו בו וצפו עכשיו!
הדבר שממש גרם לי להתרגש גם בלי שאדע על הסיינטולוגיה כמעט כלום, הוא קטע של 2 דקות בערך שמספר בצורה היצירתית האופיינית שלהם מהו ה"סוד" הגדול שגילה מייסד הסיינטולוגיה – למה בני האדם כ"כ מדוכאים כל הזמן. במשך כל הקטע מופיעה על המסך הכתובית "This is what Scientologists actually believe". לא ראיתי אף פעם, בשום פרק של סאות פארק, התערבות כ"כ בוטה של היוצרים בתוך הסדרה שלהם. כלומר, לאורך כל הסדרה הם השתמשו בדמויות ובסיפורים כדי להעביר את המסרים שלהם, אבל כאן מדובר באמירה ישירה של מאט סטון וטריי פארקר: הם כביכול עושים פאוזה ברצף העלילתי של הפרק, וחושפים את עצמם כיוצרי הסדרה, כאילו הם אומרים – אנחנו האנשים שעומדים מאחורי הסדרה הזאת, ומה שאנחנו מראים לכם עכשיו זה אמיתי (כלומר, לא אנחנו המצאנו את השטויות האלה). אני מניח שיש 2 סיבות להתערבות הזו: 1. הם רוצים להדגיש כמה מגוחכת האמונה של הסיינטולוגים. 2. הם רוצים שאנשים יקחו את העניין ברצינות. כלומר, זה נראה כמו משהו שהם ימציאו, והם רצו להדגיש שזה לא חלק מהתסריט שהם כתבו – זה אמיתי. יש אנשים שממש מאמינים בזה.
ל. רון האברד, מי שייסד את הסיינטולוגיה היה סופר מדע-בדיוני. כך שהקטע הקצר והמדהים הזה – לא מפתיע. מה שמפתיע, וגם מקומם ומכעיס זה שיש אנשים ששוטפים לאנשים אחרים את המוח עם השטויות האלה. רציתי להעלות לכם רק את הקטע הזה מהפרק אבל כדי שלא תאבדו את ההקשר, מצאתי לינק לפרק כולו שאפשר לצפות בו בפלאש, אמנם במסך קטן אבל זה כ"כ שווה את זה. פנקו את עצמכם:

עדכון 2013
בימינו אפשר לראות את הפרק בחינם, בצורה חוקית ובאיכות מצוינת באתר הרשמי של סאות' פארק.
 


Posted

in

by

Tags:

Comments

5 תגובות על “go ahead, sue me”

  1. תמונת פרופיל של Jello

    אכן, קטע גדול מהחיים.
    אבל פרנק זאפה (המלך האמיתי, לעולם לא יהיו עוד כמותו) עשה משהו דומה באלבום אלמותי שלו משנת 1979 בשם Joe’s Garage שם הוא אפילו מרחיק לכת ומשתמש בשם המפורש (ל. רון האברד) וקורא לכנסיה שלו The First Church of Appliantology. גאונות לשמה.

  2. תמונת פרופיל של Jello

    אז ראיתי עכשיו את הפרק המדובר (ואלוהים – שכחתי עד כמה מצחיקים ושנונים פארקר וסטון!) ובסיומו הלכתי לקרוא את הערך על סיינטולוגיה בויקיפדיה (האנגלית, שם הערך מורחב מעט יותר) ומה רבה הייתה הפתעתי למצוא רפרנסים לפרק הספציפי הזה בתוך הערך, ואפילו לפרנק זאפה, שהתייחסתי אליו בתגובה הקודמת שלי..!

    1. תמונת פרופיל של Jello

      ועכשיו גיליתי שאני מפגר לחלוטין ואתה בכלל מפנה את הקוראים שלך לאותו מקום בדיוק בלינק השלישי…
      נו, שוין…

      1. תמונת פרופיל של פרנק

        די, אתה לא מפגר. לא לחלוטין, לפחות 😉

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *