מיקסטייפ אורח: I'd Like to Propose a Toast, to my Self Control… You See it Crawling Helpless on the Floor?

= מיקסטייפ חדש כל שבוע, מוסיקה משובחת, עורכים מתחלפים. ומה עם האוסף שלכם?
= האוסף האולטימטיבי (כל המיקסטייפים של הבלוגספירה הישראלית במקום אחד)
השבוע אני מארח מישהו שאני מחשיב כחבר שלי למרות שבפועל פגשתי אותו רק פעם אחת, במקרה, לשתי דקות בערך. אבל אין לי ספק שמתישהו בקרוב נתקן את העוול ההיסטורי. אני מדבר על עמרי גרינברג, איש השרת העיוור ורדיו הר הצופים, שהוא אחד האנשים הכי נחמדים שזכיתי להכיר בשנים האחרונות. הטעם שלו במוסיקה אקלקטי מאוד, שזה דבר שאני מתחבר אליו בקלות, ואני חושב שגיליתי גם שאנשים שיש להם טעם אקלקטי הם בדרך כלל נחמדים במיוחד. בכל מקרה, זמן קצר אחרי שהזמנתי אותו לפרויקט הקטן שלנו הוא שלח אלי את המיקסטייפ שלו, וכלל בו כבר את כל מה שצריך ובכך הקל עלי מאוד בפרסום הפוסט הזה (תלמדו, חברים :). אני מודה שלא הספקתי להאזין לו עדיין (ומבטיח לעשות את זה בקרוב מאוד!) אבל מה שבטוח זה שאוסף שיש בו את אוינגו בוינגו, אינפקציה ומורפין לא יכול להיות רע. או בינוני. בקיצור, יש לי אמון מלא בבנאדם הזה. אז תפסיקו לקרוא כבר את השטויות האלה ותורידו. אח"כ תקראו את הדברים היפים שהוא כתב לכם.

66 דקות, 91 מ"ב
{ להורדה }

מאחר ואנוכי זר במדינה זרה, איכשהו התגלגל המיקסטייפ הזה ללהיות כאילו-מיקסטייפ שירי זרות, או לפחות שירים שמשדרים מבחינתי אווירה של זרות בואכה בדידות. זה לא היה אמור להיות מיקסטייפ שכזה, הוא התחיל מהשיר הראשון שידעתי שאני רוצה לשים (סטון רוזס) ומשם השירים התחברו באופן טבעי או מאולץ לתחושות ניכור, שוני וכאמור, זרות/בדידות. אנסה אז להסביר קצת לגבי כל שיר בפלייליסט:
1. Omar Souleyman – Atabat
שמעתי את האלבום של עומר סוליימן תודות להמלצה של ידידי בעל הטעם המוזיקלי המשובח (לרוב) ויורשי בהגשת "מוזיאחלה", הוא אבי בוחבוט. לא יודע אם השיר עצמו באמת קשור לזרות, אבל לשמוע את זה באמצע מדינה אירופאית הומוגנית ואסתניסטית יום אחרי שחזרתי מהארץ עשה לי בהחלט משהו "זר".
2. The Stone Roses – Love Spreads / Second Coming
השיר הזה "זר" כי הוא לא מהאלבום הראשון של הסטון-רוזס, אלא מהשני והמושמץ. השני באמת הרבה פחות טוב מהראשון, אבל בתכלס הראשון לא באמת היה כזההה טוב, והשיר הספציפי הזה הוא ענק בעיני. לכן, הוא בעצם "זר" במכלול היצירה הקטנטן של הסטון-רוזס.
3. Morphine – Cure for Pain / Cure for Pain
"גיליתי" את מורפין רק ממש לאחרונה ומאז אני מכור…חה! צחוקים איתי. רוב השירים של מרק סנדמן, שאני גאה מאוד בכך שהוא יהודי משום-מה, הם על בדידות/זרות/שונות, והשיר הזה בעיני הוא המנון מדהים של מלנכוליה ו…כאב, כמובן.
4. Nirvana – Sliver / Incesticide
קורט קוביין ייסד תרבות שלמה של זרות, וזה לא דבר חיובי במיוחד בעצם. תמיד אהבתי את המיני-להיט הזה, יש בו איזה תיאור פשוט, ישיר ויפה של ילדות שאני ממש מתחבר אליו.
5. Oingo Boingo – On the Outside / Only a Lad
זה שיר ענק של להקה שמחזרה את עצמה לדעת ומוזיקאי שמכר את עצמו לדעת (דני אלפמן). די מסביר את עצמו.
6. Faun Fables – Sleepwalker / Mother Twilight
גם, הקשר די מובן.
7. Bruce Springsteen – I'm on Fire / Born in the USA
כאן בארץ הזרה מתים על השיר הזה, וגם אני מת על השיר הזה, ודווקא בגלל שגם הם מתים על השיר הזה וגם אני, איכשהו הוא עושה לי להרגיש הכי לא שייך לכאן. אולי בארץ בכלל לא אהבתי אותו כל כך.
8. אינפקציה – מה לאכול / בכיף
מאז ששמעתי את אינפקציה בפעם הראשונה, אני אוהב אותם. לא חושב שיש להם שיר אחד שהוא לא על זרות, ולמרות שאנשים בטח עדיין מזלזלים במילים של אינפקציה אני באמת חושב שבחלק מהשירים יש עומק מרגש ומתוחכם, ובשיר הספציפי הזה במיוחד…מעבר לזה יש כאן גם את סולו הגיטרה הגדול בתולדות המוזיקה הישראלית (סולו גיטרה גיא שמי!).
9. Oxbow – S Bar X / An Evil Heat
כאן זה באמת עניין של אווירה, חשבתי שמשהו של אוקסבאו יתאים.
10. Ween – It's Gonna Be (Alright) / The Mollusk
כאן יש איזשהו שבריר של תחושת זרות בתוך יחסים. אלבום נפלא, שיר מושלם.
11. Faith No More – Caralho Voador / King for a Day, Fool for a Lifetime
התלבטתי בין משהו של מיסטר באנגל לשיר הזה, אבל הרגשתי שבאנגל סתם יעמיסו על האוסף, אז הלכתי על הקטע הנפלא והיוצא דופן הזה, שפיית' נו מור גם ביצעו בארץ ב-95. השיר מדבר בעצם על ערס-לטיני שמשייט במכונית שלו בכביש 101 בקליפורניה ומרגיש כמו זין מעופף…היש תחושת זרות גדולה יותר מלהרגיש כמו זין לטיני מעופף ליד לוס אנג'לס?
12. Jay Munly – Cassius Castro The She-Male Of The Mens Prison / Munly & The Lee Lewis Harlots
אלבום ענק ושיר…אין מילים, יצירת אמנות.
13. Ad Matay (Daniel Zamir) – Yom Hazikaron
גם עניין של אווירה. איכשהו מצאתי דמו שכזה של שלישיית עד-מתי, ההרכב הראשון של דני זמיר אחרי שחזר ארצה מניו יורק. הייתי בכמה הופעות שלהם וכולן היו מדהימות, ומאז לצערי זמיר המבריק בצניחה חופשית שעומדת בניגוד מוחלט לנסיקה המסחרית המטורפת שלו.
14. איפה הילד – הגמד המוטס / מסעותיי עם עצמי
סתם שיר שאהבתי בנעורי ועכשיו אני נהנה ממנו שוב.
15. נקמת הטרקטור – ילד פרא / ארונות מטבח
כנ"ל.
16. Woven Hand – Horse Head / Puur
תחינתו של האדם הבודד והזר לכך שיבואו ויושיעו אותו מבדידותו, שמישהו יבין סופסוף שהוא בסדר ושהבדידות והזרות יגמרו כבר.


Posted

in

by

Tags:

Comments

4 תגובות על “מיקסטייפ אורח: I'd Like to Propose a Toast, to my Self Control… You See it Crawling Helpless on the Floor?”

  1. תמונת פרופיל של אנארכו-מתנחל
    אנארכו-מתנחל

    אחלה מיקסטייפ
    אתה לא לבד נשמה!
    תודה על המוזיקה

  2. תמונת פרופיל של עופר
    עופר

    הגזמת עם i'm on fire יש לו שירים הרבה יותר טובים,מהאלבום של הדארקנס וטאנל אוף לוב.
    שווה להקשיב.
    בכל מיקרה נהניתי מהמיקסטייפ שלך.
    עופר

  3. […] אותי להכין מיקסטייפ לכבוד הבלוג המשובח והמגוון שלו. ראו כאן. אני ממליץ לשוטט בבלוג של דובי, יש קישורים לכל מיני […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *